Для батьків майбутніх першокласників


1. Радійте Вашій дитині!
2. Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви — зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи.Ваша дитина буде говорити так, як Ви.Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють.Виявляйте готовність слухати.Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не за¬бувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полег¬шить ваші проблеми в майбутньому.
3. Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки.
4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім'єю. Від рівня раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.
5. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
6. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси. Поважайте її неповторність.
7. Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства — вмінняслухати, бачити, відчувати.
8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів руки,аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно вчи-ти малюка вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення. Навчіть дитину зав’язувати та розв’язувати вузлики.
9. Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра — це провідна діяльність дошкільника. Л.С. Виготський відзначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі».
10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності¬, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5 , а з яких — 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування.
11. Працюйте над розвитком пам'яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.
12. Запровадьте в сім'ї єдиний режим і дотримуйтеся його ви¬конання (обов'язково всі члени родини).
13. Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання.
14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.

2 коментарі:

  1. ОБЕРЕЖНО: ПЕРШИЙ КЛАС

    Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них середовище, а ще через те, що школярами тепер стають на цілий рік раніше, в 6 років. Тому дуже важливо правильно організувати цей період життя маленької людини, аби не перенавантажувати її і не допустити зривів із здоров'ям.
    Насамперед відпочинок… До шести років організм більшості дітей ще недостатньо міцний для шкільних навантажень, тому перед батьками коштує завдання максимально пом'якшити їм процес адаптації. «У дітей, які ходять в садок, він проходить легше, а домашнім потрібний значно більше часу, — говорить Ірина Стратілат. — Але в будь-якому разі добре, якщо на першу чверть хтось з батьків візьме відпустку, аби забирати дитину після уроків додому, де він зможе відпочити, поїсти і нормально поспати. Адже діти втомлюються не стільки від занять, скільки від галасливої шкільної обстановки. Особливо це необхідно в школах, де немає умов для сну. Потім можна разом вийти на прогулянку і поговорити по душах про те, що було в школі. А ось ГПД украй небажана, і якщо вже немає іншого виходу, то треба забирати дитину якомога раніше».
    Важливе правило: ні в якому разі не усаджуйте первачка відразу за домашні завдання, а дайте відпочити хоч би годину і так, як йому звично: одним краще пограти у футбол, а іншим — полежати на дивані.
    А уроки потім. Підбадьорюйте її: хваліть за кожну вдалу букву і цифру і просіть написати ще таку ж. Веселіше писати гачки під ритмічний рахунок раз, два, три, і дуже корисно тренувати дрібну моторику рук — ліпити, розфарбовувати, збирати конструктор — це розвиває навички усного рахунку. Використовуйте кожну можливість на прогулянці, аби пограти з числами: представити образ числа (з яких інших чисел воно складається), злічити кроки до будинку. Прекрасно розвивають мислення загадки, але при цьому не варто вимагати від дитини єдину стандартну відповідь, вітайте креативні варіанти, але просите його довести свою правоту.

    ВідповістиВидалити
  2. Як можуть допомогти батьки?

    1. Пояснити дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно. Розповідати про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.

    2. Продумати режим дня і суворо його дотримуватися.

    3. Навчити першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.).

    4. Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.

    5. Пояснити, що означає «акуратно», «старанно», формувати самооцінку.

    6. Розвивати комунікабельні здібності.

    7. Підтримувати бажання вчитися.

    8. Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.

    9. Активно взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.

    Діти часто не розуміють власних потреб та почуттів, але у кожного з них є 5 найбільших потреб, які у кожної дитини виявляються в різній мірі. Знання цих потреб будуть корисні не лише батькам, а і вчителям. Деякі діти найбільше цінують час, який проводять з ними батьки, для інших важливіші подарунки чи допомога, а є діти які цінують обійми.

    Батькам корисно знати про ці важливі потреби, щоб завжди мати тісний контакт з власними дітьми, а також вплів на них.

    1. Слова підтримки . Дорослі рідко хвалять дітей, частіше помічають помилки ніж досягнення. Якщо для Вашої дитини найважливішою Вашою допомогою є слова підтримки – хваліть.

    2. Час . Вам необхідно потрапити у світ вашої дитини. Постарайтеся, щоб його інтереси стали Вашими. Не жалкуйте для дитини часу. Грайте, навчайтеся, розмовляйте дивлячись в очі дитині, так, щоб дитина знала, що Ваш дорогоцінний час належить лише їй.

    3. Подарунки . Не зловживайте подарунками. Вони можуть втратити вплив на Вашу дитину, а у дитини сформується неправильна система цінностей. Якщо Ви ретельно вибираєте подарунок, даруйте його зі словами «Цей подарунок я вибрав тому, що дуже люблю тебе». Навіть відмовляючись, щось подарувати можна виражати любов. Наприклад «Ні, ми не будемо купувати змію, я дуже сильно люблю тебе».

    4. Допомога . Батьки повинні постійно допомагати своїм дітям, коли робите для дитини щось особливе, скажіть, що це ви робите тому, що дуже любите її.

    5. Ласка . Кожній дитині необхідна ласка. Але є діти для яких ласка найцінніший вияв любові батьків.

    Важливо знайти індивідуальний підхід для кожної дитини. Якщо у Вас багато дітей, пам`ятайте всі вони різні та по своєму неповторні. Враховуйте вік дітей, темперамент, індивідуальні особливості. Я впевнена, що знання таких простих, на перший погляд, п`яти потреб дітей, зможуть бути корисними батькам та вчителям у роботі по адаптації.

    ВідповістиВидалити